zaterdag 1 december 2012

Vlaamse BV's presentatrice en actrices door recessie steeds vaker naakt op TV en film om gratis publiciteit

Vlaamse BV's, bekende presentatrices en actrices laten steeds vaker hun blote tetten aan het televisiepubliek zien, omdat die beelden daarna een eigen leven gaan leiden op het internet. "Ik ga tegenwoordig vaker naakt in een tv-serie, want nadien worden de beelden op allerlei websites geplaatst, wat weer mooi gratis publiciteit is", aldus een bekende Vlaamse actrice. "En ik ben heus niet de enige actrice die er zo over denkt."

Het blijft toch een mooi fenomeen. In een tv-serie of in een film is wat bloot te zien en niet veel later duikt hetzelfde fragment op verschillende videosites. Zo was actrice Lotte Pinoy op 31 januari naakt te zien in de telenovelle Sara en nog geen twee dagen later is de naakt scène ook te zien op Garage TV, de videowebsite van Telenet. Meer dan 10.000 geile Vlamingen hebben Lotte Pinoy nu naakt gezien. En zo zijn er meer naakte Vlaamse schonen te zien op internet. De vrijpartij van Anneleen Liegeois en Stan Van Samang in 'Wittekerke' is al ruim 30.000 keer bekeken. En de naaktscène van Ann Ceurvels met Herbert Flack in 'Diamant' mocht 26.000 hits aftikken.

"Ik word op het internet vaak geconfronteerd met de naaktscènes die ik gespeeld heb, en met die gratis aandacht en publiciteit ben ik zeer gelukkig. Het gaat zo ver dat ik besloten heb om vaker naakt te gaan in een tv-serie, om zo mijn markt waarde te verhogen. En geloof me, ik ben heus niet de enige actrice die er zo over denkt", aldus een andere anonieme actrice.

Een paar voorbeelden van bekent Vlaams bloot op internet die zo hun markt waarde wisten op te krikken zijn: Lotte Pinoy in Sara, Ann Ceurvels in Diamant, Francesca Vanthielen, Saartje Vandendriessche in Matroesjka's, Caroline Maes, Maaike Neuville in een heftige vrijscène, Marie Vinck in De Rodenburgs en Loft, Veerle Baetens in Code 37, Lien Van De Kelder in Zone Stad, Maaike Cafmeyer, Kadèr Gürbüz, Sofie Van Moll, Anneleen Liégeois, Hilde De Baerdemaeker, enz. .

Een nieuwe trend lijkt te worden dat ook vrouwen boven de 30 steeds vaker naakt gaan, zoals Kader Gurbuz in Jes en Code 37.

Een andere reden die door Vlaamse actrices opgegeven wordt om hun naakte borsten op TV en film te tonen is de huidige economische recessie, waardoor er niet meer zoveel leuke filmrollen te vinden zouden zijn als voorheen. Door bloot te gaan blijft er in ieder geval brood op de plank. Zo heeft de financiële crisis ook zijn weerslag op de Vlaamse schonen op TV en film.

Sommige actrices spreken openlijk over hun naaktscènes, zoals nieuwbakken actrice Eline Kuppens uit Linkeroever.

Er is redelijk wat naakt te zien in Linkeroever, je debuut film. Tegenwoordig zouden door de economische recessie en gratis aandacht op internet sites steeds meer Vlaamse actrices naakt gaan, omdat die naaktscènes steeds te zien zijn op internet. Hoe sta jij daartegenover?
EK: "Ik hoop dat ik nu ook op websites kom als blotetetten.be, want naar het schijnt bestaan die dingen. Ik ben niet preuts, maar ik zal ook paraderen met mijn lichaam. Maar het is niet mijn ambitie om alleen maar naakt te zijn en dat mensen mij alleen zo kennen.
Maar Pieter vond topless nodig in de film, en ik snap ook wel waarom. De film gaat heel hard over lichamelijkheid. De naaktheid van Marie maakt haar ook kwetsbaar. Het is ook geen vulgair naakt. Ze staat onder de douche, en je bent nu eenmaal nat en naakt onder de douche. Je kunt dat dan eventueel zo kadreren dat er niets te zien is. Maar Pieter is natuurlijk een man en die dacht waarschijnlijk, we kadreren het zodat je wel haar borsten ziet. Ik snap zijn keuze daarin ook wel.

Dat maakt het daarom niet evidenter om te doen als actrice. Maar ik vind het nogal stom om je te laten beïnvloeden door het internet, en daarom vaker naakt te gaan. Een actrice is niet hetzelfde als iemand die bloot in de Playboy staat, of iemand die met opzet naakt gaat zodat je ernaar kan kijken.
Het blijft wel raar dat alle vrienden waarmee ik vroeger op café zat mij nu allemaal naakt zullen zien. Dat is natuurlijk een leuk gevoel als je acteert. Op dat moment denk ik: “Oh, jullie hebben mij hier allemaal naakt gezien”, en dat is echt heel raar (lacht)!"

Ook Katrien Dewaele, creative director van NewMedia, erkent het. “Actrices beseffen steeds meer welke impact een naaktscène heeft, omdat ze daarna op het internet opduikt. Actrices zijn daar echt mee bezig. Ze vragen bijvoorbeeld soms ook expliciet om naaktscènes omdat die dan daarna ook in allerlei media, waaronder het internet, verschijnen. Mooie gratis publiciteit”

Ook de succesreeks ‘Van Vlees en Bloed’ heeft haar naam niet gestolen. Eerder al ging actrice Alice Reys - mevrouw Tom Van Dyck- halfnaakt aan een tak hangen tijdens een heuse vrijpartij met slager André Vangenechten, gespeeld door Lucas Van den Eynde.

Die scène kan u intussen herbekijken op filmpjessite YouTube onder de naam Den bospoeper & een toereke gaan doen met de Joepie, en heeft al meer dan 75.200 kijkers gelokt. Ook het beruchte fragment waarin nonkel Luc (Tom Van Dyck) bruusk in Reys’ borsten knijpt omdat hij haar herkent als ‘de boshoer’, staat op YouTube gepost.

Laatst was het Maaike Neuville (onder andere ‘De Indringer’, ‘Katarakt’) die ‘vlees’ liet zien, en dus volledig naakt ging. Zij speelt Anke Reyniers die werkt in Andrés slagerij, en iets heeft met zoon Rudy (Tom Dewispelaere).

Belgische acteurs naakt in Cannes

Na de Vlaamse actrices kunnen de Vlaamse acteurs natuurlijk niet achterblijven. Regisseur Felix Van Groeningen en vier acteurs van de film 'De Helaasheid der Dingen' hebben een opvallende manier gevonden om hun film onder de aandacht brengen: naakt fietsen op La Croisette, de belangrijkste strandboulevard in Cannes. Ook hier dus weer de gratis extra publiciteit.

Sommige series lijken dan weer speciaal bedacht te zijn om zoveel mogelijk bloot te laten zien, zoals de VTM serie Matroesjka’s. VRT omroepster Saartje Vandendriessche maakte door het showen van haar blote borsten als paaldanseres in een nachtclub een blitz carrière. In de serie Matroesjka’s zien we hoe Antwerpse vrouwenhandelaars jonge Russische en Litouwse meisjes rekruteren voor het Belgische prostitutiemilieu. Een harde crimi-serie met veel bloot erin.

Zowat alle bekende Vlaamse acteurs waren van de partij in deze fictiereeks, waarschijnlijk de beste sinds jaren. (kleine opsomming: Peter Van den Begin, Tom Van Dyck, Axel Daeseleire, Wim Opbrouck, Frank Aendenboom, Lucas Van Den Eijnde, Stany Crets, Saartje Vandendriessche, Hilde Heijnen, Tom Van Dyck, Mark Van Eeghem, Luk Wyns, Veerle De Jonghe en Manou Kersting) Daarnaast deden er ook nog wat vrouwen mee; van dat vrouwelijk schoon uit Oost-Europa met een prachtig lichaam. Deze meisjes zorgden voor de nodige scènes functioneel naakt.

Ook in programma's als Vlaanderen Vakantieland is steeds vaker naakt te zien, zoals reporter Cath Luyten die recentelijk nog naakt in de sauna en ijswak te bewonderen was. Alles voor de gratis publiciteit op internet.
 

4 opmerkingen:

  1. Ik denk dat wat we zien op televisie wordt steeds ongezond. Denk je niet?
    Dank u voor dit artikel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi hoor, een naakt lichaam is gewoon puur natuur, niks mis mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maaike Neuville is de mooiste...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ...ook onze vrouwen van boven de 30 zijn mooi naakt, die zouden best meer aandacht krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen