donderdag 17 januari 2013

Jill Peeters @ Bekende Vlaamse presentatrices





Weervrouw Jill Peeters wint Europese trofee

Jill Peeters, weervrouw van televisiezender vtm, heeft op het jaarlijkse congres van de European Meteorological Society (EMS) in Amsterdam de 'TV Weather Forecast 2008 Trophy Award' gekregen.
Het is de tweede keer dat de trofee wordt uitgereikt. De vorige laureaat was Francis Wilson van SKY News.

Bekende Vlaamse presentatrice Jill Peeters was totaal verrast door haar verkiezing. 'Mijn vtm-weerbericht werd als laatste van de rij gepresenteerd. Ik had al een paar straffe clips zien passeren, waarvan ik een en ander heb opgestoken trouwens. En toen hoorde ik plots mijn naam noemen. Ik was even van slag, maar nu ben ik best wel trots, zeker ook omdat ik verkozen ben door weerkundigen van over heel Europa. Voor mij schijnt de zon vandaag', zei een gelukkige Jill Peeters.

De EMS verenigt weerkundigen uit 35 Europese landen en wil een forum bieden om wetenschappelijke informatie en kennis uit te wisselen omtrent weerkunde en klimaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten