vrijdag 22 juni 2012

Eva Daeleman nieuwe één omroepster @ Bekende Vlaamse presentatrices

Katja Retsin verwelkomt Eva Daeleman als nieuwe één omroepster.
Vrijdag 29 juli 2011 is het zover! Dan verwelkomt Eén zijn nieuwe omroepster: Eva Daeleman. De ochtendmadam van MNM neemt dan de fakkel over van Katja Retsin. Voor haar is dinsdag 26 juli 2011 de laatste omroepdag bij de VRT. Katja Retsin koos dit voorjaar om haar exclusiviteitscontract met de VRT niet meer te verlengen.
Na 9 jaren neemt Bekende Vlaamse presentatrice Katja Retsin dus definitief afscheid van Eén. Nadat ze in juni al werd uitgezwaaid in 'De Rode Loper', verwelkomde ze op 26 juli 2011 voor het laatst de kijkers als Eén-omroepster. Maar niet getreurd, Katja keert dit najaar terug op het scherm als presentatrice van het nieuwe vtm-programma 'The Bachelor' en er staat een fantastische vervangster klaar, nieuwe Bekende Vlaamse presentatrice Eva Daeleman. Eva mocht al even bij Marcel Vanthilt in zijn Villa Vanthilt haar zegje komen doen over haar nieuwe beroep.
Andrea Croonenberghs, Evy Gruyaert, Geena Lisa en Saartje Vandendriessche krijgen vanaf vrijdag 29 juli 2011 het gezelschap van MNM-ochtendstem Eva Daeleman. Op deze foto's kan je nu al ontdekken hoe Eva Daeleman zich voorbereidt op haar televisiedebuut.
Generale repetitie voor Eva Daeleman
Het nieuws was al een tijdje bekend, en nu is het ook zover. Op 29 juli maakt Eva Daeleman dus haar debuut als Eén-omroepster. Samen met Geena Lisa, Andrea Croonenberghs, Evy en Saartje zal zij je doorheen je tv-avond op Eén leiden.
Is Eva Daeleman klaar voor de grote dag? Tijdens haar laatste repetitie verliep alles zeer vlot!
Van De rode loper had Katja Retsin eerder al afscheid genomen. En met haar laatste omroepdag nam ze helemaal afscheid van de VRT. Katja Retsin stapt over naar VTM.
 
'Het was mij een genoegen u al die jaren door het programma-aanbod te loodsen', zei ze bij haar afscheid. 'Vanaf vrijdag word ik vervangen door Eva Daeleman. Ze zal het ongetwijfeld goed doen.
Wij zullen elkaar elders nog wel zien. Hasta la vista, baby.' Katja was jarenlang een vertrouwd gezicht op Eén, maar ze doet de deur van de VRT niet helemaal dicht. Ze is nu freelancer en wil met alle zenders kunnen praten. Voor VTM blikte ze al een reeks van The bachelor in. Dat programma wordt in het najaar uitgezonden.
 
Wij wensen Eva Daeleman alvast veel succes bij haar debuut als één omroepster komende vrijdag.

Nieuwe Eén omroepster is Eva Daeleman.

Eva Daeleman (21), de co-presentatrice van Peter Van de Veire op MNM, wordt de nieuwe omroepster van Eén. Ze volgt eind juli Katja Retsin op, die dan de VRT verlaat.

Het nieuws werd bekendgemaakt op MNM. De zender vierde "De dag van de omroepster".

"Ik wist het zelf al een paar dagen en het was heel lastig om te zwijgen", zei Eva Daeleman. "Ik ben zo blij dat ik het nu eindelijk aan iedereen mag vertellen." Daeleman start eind juli 2011 als omroepster, maar blijft ook nog voor MNM werken. "Ik kan niet zonder jou, dat weet je toch", stelde ze Peter Van de Veire gerust.


Jean Philip De Tender, netmanager van Eén, zegt dat de VRT als een van de weinige omroepen in Europa voor omroepsters blijft kiezen "omdat een zender warmte en persoonlijkheid moet uitstralen". Hij voegt eraan toe dat er "veel talent bij de radio zit, dus gaan we daar wel eens op zoek naar talent dat ook potentieel heeft om bij de televisie te werken".

'Hasta La Vista Baby!' Afscheid van Eén-madam Katja Retsin
Na negen jaar trouwe dienst nam Katja Retsin dinsdagavond afscheid van de Eén-kijkers. Geheel in haar eigen stijl zwaaide ze de trouwe kijkers van Eén uit. Vanaf vrijdag neemt MNM-ochtendstem Eva Daeleman haar job over.
Het zal even wennen worden voor de vaste Eén-kijker. Jarenlang was Katja Retsin één van de gastvrouwen, zeg maar een typisch Eén-gezicht of een echte Eén-madam. Maar toen kwam het einde van 'De Rode Loper'. De VRT-top besliste om het succesvolle magazine van het scherm te halen. Een klap voor de ploeg, maar ook voor boegbeelden Evy Gruyaert en Katja Retsin.
En het oprolllen van 'De Rode Loper' maakte de beslissing voor Katja iets gemakkelijker. Katja Retsin besliste zelf om haar exclusiviteitscontract met de VRT op te zeggen. 'Het is een gekke beslissing, maar de beste die ik ooit gemaakt heb. 'De Rode Loper' was een heel groot stuk van mijn werk en inkomen. Terwijl omroepen maar 7 dagen in de maand was. Daarmee kan je financieel niet rondkomen. Hoe erg ik mij hier ook thuis voel, ik moest gewoon die navelstreng doorknippen en op eigen benen gaan staan. Dat was een moeilijke beslissing, maar het voelt nog altijd als de juiste', vertelt Retsin in de krant Het Laatste Nieuws.
En afscheid nemen deed Katja Retsin geheel op haar eigen manier. 'Het was mij een genoegen u al die jaren door het programma-aanbod te loodsen', zei ze bij haar afscheid. 'Vanaf vrijdag word ik vervangen door Eva Daeleman. Ze zal het ongetwijfeld goed doen. Wij zullen elkaar elders nog wel zien. Hasta la vista, baby.'
Helemaal verdwijnen doet Katja niet. Als freelancer hoopt ze aan de slag te kunnen bij verschillende zenders. Na afloop van 'De Rode Loper' blikte ze al 'The Bachelor' in, een gloednieuwe vtm-datingshow.

Eva Daeleman somde zelf op internet haar biografie op.
Eva Daeleman: In september 2007 volgde ik mijn neus en mijn hart en startte ik met de opleiding Audiovisuele Kunsten optie Radio aan het Rits. Een nieuwe passie was geboren. Jaren eerder was ik al begonnen aan het conservatorium van Mechelen, waar ik  voordracht volgde.
Dat was niks vergeleken met de impact die het medium radio op me had. Eindelijk had ik mijn ding gevonden en ging ik er volledig voor. Aan het Rits leerden we over alle aspecten van radio: documentaires, luisterspelen, … Het medium kroop echt in mijn lijf én in m’n hart, van mijn oren tot mijn kleine teen.
Bekende Vlaamse presentatrice Eva Daeleman: Bij onze eigen studentenradio van het Rits, XLAIR, kroop ik voor ’t eerst achter de microfoon. In m’n eerste jaar werkte ik er mee aan het studentenprogramma Studio Stuko en ging ik op bezoek bij BV’s om het met hen te hebben over hun studententijd. Een jaar later kroop ik zelf achter de microfoon en bleef ik na mijn stage plakken bij Stadsradio FM Brussel. De beste leerschool die ik me kon inbeelden, op zondag presenteerde ik samen met medestudenten Half en Half en leerde ik zelf met de knopjes spelen. Stilaan kon ik mijn eigen stijl ontdekken.
Eva Daeleman: In april 2009 kreeg ik een telefoontje van MNM om te vragen of ik geen zin had om een stemtest te doen. Met een klein hartje trok ik een aantal weken later naar de VRT, keek mijn ogen uit en had zooooveel schrik.
Van ’t een kwam ’t ander en na een technische opleiding stond ik op een hete zondag in juni 2009 voor ’t eerst helemaal alleen in de MNM-studio en presenteerde ik  van 15h tot 19h. De rest van de zomer stond ik vroeg op om iedereen op zaterdag en zondag  een ‘goeiemorgen’ te wensen.
Eva Daeleman: In september nodigde Peter Van de Veire me uit voor ’n sidekick-testje. En op 17 oktober 2009 kon ik m’n oren niet geloven toen hij me vroeg of ik samen met hem De Grote Peter Van de Veire Ochtendshow wou presenteren. Een avontuur waar ik met open ogen en een grote glimlach insprong en nu nog steeds met volle teugen van geniet.

Eva Daeleman stelt zichzelf voor als, twintig jaar en gepassioneerd door woorden.
Radio. Woord. Voordracht. Theater.
Eva Daeleman: Ik hou van decibels. Mooie decibels. Luide decibels. Die ik zelf produceer. Of die anderen produceren. Die van anderen zijn mooier. Muzikale decibels kunnen mij betoveren. In een vorig leven speelde ik saxofoon. Dat vorig leven eindigde drie jaar geleden.
Toen ontdekte ik mijn passie. Radio. De magie van de microfoon. De magie van stemmen. Heerlijk. Ik kan ze proeven. Ruiken zelfs. Mijn reukorgaan is dan ook heel sterk ontwikkeld. Ik ruik alles. Of toch veel. Het liefst ruik ik goede geurtjes. Of hoe zeg je dat? Mooie? Gezellige? Aangename?
Eva Daeleman, een wervelwind van woorden, gedachten, gevoelens en bewegingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten